Kawan Mayaku

Thursday, August 6, 2009

cinta..



Ya Allah,
jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-
Mu,agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu..

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.

Ya Allah,
jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang
cinta nan semu.

Ya Rabbi,
jika aku jatuh hati, peliharalah hatiku padanya, agar tidak berpaling hatiku daripada
mendambakan kasih dan rahmah-Mu.

Ya Rabbul Izzati,
jika aku merindu, rindukanlah
aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah,
jika aku merindu, peliharalah rinduku padanya, agar tidak lalai aku daripada merindukan
syurga-Mu.

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir
kehadrat-Mu.

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh daripada
perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah,
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah,
Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam Cinta pada-Mu, telah
berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah kepada-MU, telah berpadu dalam membela adDeen dan syariat-Mu.

Kukuhkanlah ya Allah ikatan-ikatannya, kekalkanlah ya Allah, akan cintanya. Tunjukilah
akan jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan
nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan
kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.

Cinta sejati hanyalah pada Rabbul Izzati. Cinta
yang takkan bertepuk sebelah tangan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...