Kawan Mayaku

Friday, February 25, 2011

My UMT..





Ocean Discoveries.Itulah moto u kbanggaan aq.Di sini aq just nak coretkan sdikit pasal u aq ni ha..jujur bkan nak riak  o ape2,just nk ckp btape saygnye aq kt umt..ape yg aq bggakn tntang u saye ialah umt mempunyai pulau mreka sendiri yg dpggil Pulau Bidong..Pulau ini adalah hak milik bersama UMT dan PBB dimana suatu masa dahulu..Pulau ini merupakn tmpat penmptan pelarian dri Vietnam..smasa perang Vietnam dgan Amerika.Semua plajar UMT akn berpeluang paling kurg sekali untuk dtg ke plau ni,iaitu semasa mggu orientasi yg dinmakan 'Survival Laut'.Alhamdulillah,smapi hari ni aq  sudah berpluang pergi ke pulau ini sebyak 3X iaitu semasa program kos n smase mengmbil lesen skuba..dhrap aq dpt pergi ke pulau ni sebyak mgkin he3 krana pulaunye bgitu cantik.Tme ambik lsen skuba,aq berpeluang menyaksikan keindahan dunia lautan..seindah ciptaan tuhan,terumbu karangnye dan hidupan2nya begitu cantik dan mengasyikan..melihat ikan nemo bermain2 di tapak tangan aq membuatkn aq leka.Owh,Pulau ini juga merupakan tmpt bagi pelajar2 umt untuk menjalnkan kajian dan berscuba diving.Pulau ini dilengkapi kemudahan seperti surau,chalet,dewan dan kemudahan2 asas untuk keselesaan pengunjg.Power supply adlh berasaskn tenaga solar.

                                                      Pemandangan Dari Atas Bot
Untuk smpai ke pulau..kapal besar hanya le pergi setakat ni je dan kami akan naik bot lebih kecik ke pulau sebb xmaw rosakan coral2 yg ade kt dalam laut tu..Sepamjang di sini diharamkan menggunakan sabun.syampoo kerana bahan kimia dr barang2 tule menyebbkan coral bleaching..seksa kan?but pengalaman 2 =)

Aq paling suke g time ambik lesen skuba..masyuk weh...

                                             Gambar dengan buddy aq sal name die =)

                                                            Jom Kite Nyelam!!! 

Kesimpulanya aq bangga dengan u aq..maybe name u aq xsegah u u len but as the student aq taw kelebihan2 umt ni dan xmalu aq katekan aq bangga menjadi sebahagian dari keluarga besar UMT =)










2 comments:

  1. UMT.... CAIYOK3... tp syg tok student baru t hye sehari jer survival laut.... WT Hello kitty.... x syok la.... hope sgt UMT kembalikn pada 3 hari... klu nk tmbh pon x dak masalah....huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...