Kawan Mayaku

Friday, April 29, 2011

Hidup Biar Ade Prinsip Gang ^_^

Rasullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya : 
“Janganlah setiap kamu menjadi orang yang tiada pendirian dan berkata: Saya dengan orang, jika mereka berbuat baik, nescaya saya berbuat baik. Dan jika mereka berbuat jahat, nescaya saya berbuat jahat. Tetapi biasakan diri kamu, jika orang berbuat baik, berbuat baiklah, dan jika mereka berbuat jahat, elakkanlah kejahatan mereka”.

 (at-Tirmidzi)


Kenape perlu berprinsip?supaya kite tahu matlamat n hala tuju kita.Supaya kite tidak mudah terikut2 dengan perkara yang negatif yang dikemudian harinya boleh mendatangkan lebih banyak keburukan kepada agama bangsa n negara.


Selaku seorang Islam, hendaklah kita berwaspada dengan golongan yang buruk akhlaknya. Tonjolkanlah akhlak yang baik terhadap mereka agar suatu ketika nanti kebaikan tersebut akan menyerap ke dalam jiwa mereka kerana sifat manusia itu mudah dipengaruhi dan terpengaruh. Orang yang lemah pendiriannya akan mudah terpengaruh dan begitulah sebaliknya. Ia mudah cenderung untuk melakukan kejahatan atau khianat terhadap orang lain.


ape ciri2 orang berprinsip?cari sendri di google k? ^_^


sesetengah orang melebelkn mereka yang tidak berprinsip sebagai  LALANG dan merupakan satu entiti yg bahaya trhdap sesuatu organisasi...


BETULKAH PANDANGAN/PERSEPSI  MEREKA2 INI???


Adakah aq seorang yang BERPRINSIP?? anda melihat n anda jugalah yang menilai saya ^_^




 Aq MUNGKIN lalang TAPI aq BUKAN PERTUALANG ^_^



Apepown ikutlah resmi PADI..makin tunduk makin berisi ^_^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...